Sharon Stone Settles with British Paper

Sharon Stone Settles with British Paper
Sharon Stone
Claudio Onorati/ANSA/Landov

04/27/2006 AT 12:00 PM EDT

Sharon Stone has accepted an apology and an undisclosed sum in libel damages from a British tabloid that claimed she'd left her son in a car while she dined at a restaurant.

Last June, the Daily Mail published an article alleging that Stone had left her son Roan, now 5, asleep in her car while she enjoyed a two-hour meal at London restaurant The Ivy with a "mystery male companion." The next month, the paper repeated the allegations in a second article.

According to the Associated Press, Kirsty Howarth, a lawyer for the Daily Mail's owners, told a London judge on Thursday that the paper now accepted that the story was untrue and apologized for the distress and embarrassment it caused to Stone.

"The article conveyed the clear allegation that Sharon Stone had neglected her son in a shameful and selfish way," said Stone's lawyer, Rupert Grey. He added that Stone had witnesses who could confirm that Roan dined with her at The Ivy on the night in question.

Grey also said the Basic Instinct 2 star would donate the money she received from the newspaper to charity.

Stone, 48, was not present at the hearing.

Last Wednesday, Teri Hatcher received an apology and an undisclosed sum from Britain's Sun after she sued over a story claiming she had sex with men in a van outside of her California home.

Share this story:

Your reaction:

advertisement

From Our Partners

From Our Partners